Welkom in Italie...

Vandaag was toch wel het hoogtepunt van mijn frustratie t.o.v. de organisatie bij de universiteit. De zalen en tijden van de colleges veranderen bijna elke week dus je raad het al wel... Ik was voor niets naar de universiteit gegaan. Ik raakte er al aardig geirriteerd van en besloot maar naar de computerruimte te gaan om het juiste rooster op te zoeken.

Daar aangekomen bleek er een enorm lange rij te staan. Om van een pc gebruik te kunnen makenmoet je je namelijkeerst melden bij een bali waar je pas wordt ingenomen en je een plek wordt toegewezen, waarna je alsnog moet inloggen op de pc (met de gegevens die op de pas staan die zojuist is ingenomen). Lekker logisch.Je hebt hier niet zoals aan elke andere universiteit 1 studentennummer maar je hebt een 'studentID' en een'personal code'plus twee wachtwoorden A en B. Voorhet ene systeemheb jeje studentID met wachtwoord A of B nodig, voor het andere je personal code met wachtwoord A ofB. 4 mogelijke combinaties dus. Klinkt ingewikkeld en dat is het ook. Je bent dus altijd eerst 1 of 2 keer aan t proberen voordat jede goede combinatie hebt.

Maar dit alles is nog niets vergeleken met het collegerooster. Ik volg 5 vakken en die staan voor 9 colleges per week. Het probleem is dat de zalen en dagen waarop een bepaald college gegeven wordt bijna elke week veranderen. Het is dus heel goed mogelijk dat je nu een rooster zonder overlappende colleges hebt, maar dat je in de week daarop op hetzelfde tijdstip twee of zelfs drie colleges tegelijk hebt....

Omdat het rooster zo complex in elkaar zit, besloot ik maar per week even een overzicht te maken en dit uit te printen. Er bleek maar1 printer te zijn. Hier omheen stond een grote groep studenten en iedereen was aan het dringen om zijn of haar papieren uit de printer te pakken. Het was een grote chaos...

Eigenlijk heeft het ook wel zijn charme...

Reacties

Reacties

Arnout

och jeetje, voor iemand die zo van efficientie houdt als jij zal het wel ff nagelbijten worden. Kun jij niet ff wat software voor hun website schrijven? ;-)

Stan Griffioen

Heey Peter hoe gaat ie in italy. Kan je al goed italiaans?Je hebt zeker wel een oogje voor die vrouwen of niet? hier is het heel slecht weer. ik hoop dat het bij jou een stuk beter weer is. nou doooooooooooeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiii peter ;-)

jolanda

hee peter, kijk, dit klinkt naar het italie dat we kennen!
kijk maar eens op youtube naar dit filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=aOo36FnSTqQ
met dank aan Berlusconi en zijn vriendjes.
maar zoals je zegt: het heeft zijn charme
succes!
groetjes!

Oma

Hallo PETER dus als ik het goed begrijp zijn er meer mensen die chaotisch zijn dat moet jou niet vreemd voorkomen. Leuk dat je ons mee laat genieten.

groetjes Oma

Peter

Haha dat filmpje laat wel precies zien hoe het er hier aan toe gaat! Nog zoiets: ik wilde me inschrijven voor fitness, maar dan moet je eerst een gezondheidsverklaring van de dokter inleveren! Zie daar maar weer eens aan te komen.... Bureaucratie ten top hier.


Hee Stan, ik houd wel een oogje open voor de vrouwen ja! Je hebt nu vakantie he? Geniet er van...!

ma

hee Peter, het gaat daar in Italie net zo met jouw als hier thuis, ha ha ha!

heleen

heey!
wie zei nou dat van sporten je botten sleten?!
en dat sporten overbodig was?:P
haha moet je vooral gaan fitnesse.
trouwens over sport gesproken; maandag heb ik me voet gekneusd, kan heel lastig lopen we dachten eerst dat het gebroken was, dus gingen we weer ff iligaal n foto maken heel sneaky door het ziekenhuis haaha, en ik verwacht wel dat je daar een meid aan de haak slaat he in italie, maar ik ga weer
laaater

Carolijn

Beste Peter,

Ik ben een student Journalistiek & Nieuwe Media. Voor mijn afstudeeronderzoek, naar het gebruik van reisportals in het buitenland, zoek ik mensen die mee willen werken aan een klein onderzoekje. Door in twee minuten een enquêteformulier met 7 meerkeuzevragen in te vullen zou je mij al enorm helpen! Als je bereid bent mee te werken mail dan even naar carolijnstevens@gmail.com. Alvast superbedankt en nog veel plezier daar!

Groetjes,
Carolijn

opa en oma fluit

hallo peter.
wij hebben nu ook weer internet
gaat alles goed met je?
wij hopen van wel
veel plezier en tot gauw

Bas

Haha, ja de UvA is helemaal zo gek nog niet! Succes Peter! (Oh ja, vergeet de enquête niet.)

Peter

Je bedoelt de enquete waarmee Ipods en laptops te winnen zijn? Die heb ik meteen ingevuld ja!

De UvA is inderdaad zo gek nog niet. Ik kan me herinerren dat jij af en toe ook behoorlijk zat af te geven op de UvA. Ik zou zeggen: kom hier maar eens een keertje langs, dan ben je daar ook meteen van genezen...;)

Martijn

Haha, dat klinkt echt als een choas idd :p Italiaanse logica is een vak apart he, blijkt maar weer ;) Voordeel is wel dat als je 3 colleges tegelijkertijd hebt je het de rest van de week wat minder druk hebt :p
Gr.
Martijn

JARIGE JOP

waar blijven de cadeautjes? en de kaart? .. maar ff n vraagje word me pakje over de post bezorgd of hoe zit het?

heleen

ik hoop dat je snapt dat dat laaste berichtje van mij is , of ben je al vergeten dat je zusje jarig is?:P

Peter

Natuurlijk ben ik dat niet vergeten. Maar wie was ook al weer degene die zijn cadeau meer dan een half jaar te laat kreeg?

Verder maak ik me ernstig zorgen over jouw schrijfvaardigheid. 2 grote fouten in 1 zin. Achter word moet een t en me moet mijn zijn ... Oh oh oh...;)

Arnout

we verwachten weer een verhaaltjuuhhh :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!