Bezoek aan Turijn

Gisteren ben ik met mijn huisgenoot naar Turijn geweest. De stad van Fiat auto's, Martini, Nutella en Tic-Tac. We hadden afgesproken om 8 uur op te staan, maar dit bleek toch iets te veel van het goede. Uiteindelijk zijn we om 10 uur vertrokken om na een treinrit van 2 uur in Turijn aan te komen. De treinrit kostte slechts €8,50 en de trein reed zowaar ook nog stipt op tijd (toch wel bijzonder in Italie). Daar kan de NS nog wat van leren.
In Turijn aangekomen bleek de stad toch een beetje tegen te vallen. Het mist de sfeer die veel andere Italiaanse steden wel hebben. Misschien kwam het doordat de stad overdag totaal uitgestorven leek, er was vrijwel niemand op straat. Ook qua bezienswaardigheden viel de stad tegen, zodat het hoogtepunt van ons bezoek een demonstratie van vrouwen werd (jaja het was wereld vrouwendag gisteren). Leuk om te zien hoe vrouwen op komen voor hun rechten, haha.
'S avonds veranderde Turijn van een uitgestorven stad in een levendige stad. Er waren opeens veel meer mensen op straat en allerlei barretjes gingen open. Dit maakte ons indruk van Turijn toch weer een beetje goed. Na nog even een aperitivo bar in te zijn geweest hebben we weer de trein terug gepakt naar Milaan.

jolanda

nu lijkt mij een demonstratie van italiaanse vrouwen helemaal niet zo verkeerd.
kan er best smaakvol uitzien toch?
maar turijn op ons volgend bezoek aan italie toch maar overslaan. je p.r. erover valt wat tegen.
succes deze week en see you!

Martijn

En, is nou 50% van de auto's die in turijn rijden ook daadwerkelijk een fiat? :p

John

Heeey Pedro

Ik neem aan dat ze je daar zo noemen? Haha.. In ieder geval, heb je blogs doorgelezen en het klinkt allemaal erg interessant en nieuw! Denk dat je het cker naar je zun hebt daar :)

Nieuwe ervaringen in het buitenland opdoen is altyd belissimo. Ik vin dhet ook altyd prachtig. Je hebt nu echt goed de tijd om Milaan te leren kennen want je woont er echt als het ware :)

Zie dat je veel meemaakt. Vond het grappig om te lezen dat de organisatie van bepaalde zaken niet optimaal is in de Universita milano haha ;)

Het eten moet ook bijzonder smaken daar. Elke dag is het wel pasta, penne, pizza, mozarella en meer van dat soort toppers. En dan smiddags de cappucino niet te vergeten :D

Hoe zit het verder met de vrouwelijke schoonheden daar? Lukt het een beetje om die te verleiden haha :)

Groeten
John

Peter

Hee John, Martijn en John!

Bedankt voor jullie reacties.

@ Jolanda: Turijn kun je inderdaad beter overslaan, alhoewel ik denk dat het er zomers wel erg sfeervol kan zijn...

@ Martijn: overal in Italie rijden super veel Fiats rond. De politie rijdt ermee, taxi's etc. Zelfs de pausmobiel (Fiat Multipla) kom je hier super veel tegen, terwijl je hem in andere landen bijna nooit tegenkomt omdat hij te lelijk voor woorden is. Maar ik kan nou niet zeggen dat ik in Turijn meer rond reden dan ergens anders.

@ John: ah je bent ook weer ff op de hoogte! Ik herinner me nog dat we het er in A'dam er over hadden dat alles in Italie veel beter is: cultuur (veel relaxter dan in NL), eten, vrouwen. En nu ik er inmiddels meer dan een maand woon, moet ik zeggen dat dit allemaal klopt!

De houding van "het maakt me allemaal geen reet uit" van veel Italianen, die bevalt me wel! Soms zijn ze wel iets te relaxed, als de docent bijv. voor de 3e keer meer dan een kwartier te laat is, of als je met de trein van Milaan naar Turijn reist en je je ogen uitkijkt vanwege de zooi die overal ligt (ze verrekken het op te ruimen).
Het eten is ook helemaal top. De Italianen weten echt wat goed eten is!
Het enige puntje zijn de Italiaanse vrouwen, die zich moeilijk laten verleiden. Zeker als je concurrentie hebt van Italianen (vooral Zuid-Italianen), die wel zo glad kunnen praten dat ze je het erg moeilijk maken...

ma

hey Peter,
Leuk hoor je verhaal over Turijn, super dat je van alles onderneemt (en zelfs zonder creditcard van ...)
En als je al je charmes in de strijd gooit lukt het jouw toch wel om een italiaans vrouwtje te versieren?????
Ben je nog steeds vergetarier? Doe je ook nog een keer foto's van de Residence op je website, ben ik ook benieuwd naar.

Rene

Ben je nog een spin tegen gekomen in Turijn of Italie?

En bedenk wel dat het niet gaat werken als jij met je relaxte Italiaanse "'t Zal wel" houding weer in Nederland komt...

Reinier

Nog veel succces in je reis naar Roemenie enz:P

Maak er wel weer een verslag van, ben benieuwt hoe het daar was:)
groeten Reinier

Oma en Opa

Hallo Peter
Wij horen dat je het goed naar je zin hebt en dat je naar Roemenie bent geweest. Maar we missen jouw wel erg. We hopen toch dat je daar veel plezier hebt. En bovendien dat het met de studie goed gaat. Met ons gaat het ook goed. En verder nog veel groeten en we hopen jouw in gezondheid en veel wijzer door de studie weer terug te zien.

Groetjes van Opa en Oma

Oma

Hoi Peter
Ook een bericht van oma. Zaterdag 22 Maart als je bij ons gegeten had had je hutspot gehad, want we missen jouw wel eens aan tafel. Maar we horen dat je het heel erg naar je zin hebt gehad, en dat vinden we heel fijn. Ik wens je hele fijne paasdagen en we mailen je wel een keer. We hebben dat een poosje niet kunnen doen omdat de computer stuk was. Maar nou hebben Rene en Reinier hem weer gemaakt. Vandaar dit berichtje van ons.
Heel veel liefs van Opa en Oma, en geniet maar van je vakantie.

Tot volgende mailtje en groetjes.

Peter

Goedendag opa en oma,

Bedankt voor jullie mailtje! Nu ik in het buitenland zit wordt er tenminste nog gebruik van de computer gemaakt! Leuk dat jullie met z'n allen gegeten hebben. Ik breng de paasdagen op een iets andere manier door. Op dit moment ben ik in Bucuresti (Roemenie). Alles gaat goed hier. Hoewel je hier erg goed moet opletten voor je spullen en je eigen veiligheid, heb ik tot nu toe geen echte problemen ondervonden. Ik verblijf in een heel gaaf hostel en heb hier al aardig wat rond gereisd (door Bucuresti en ook daar buiten). Morgen verlaat ik Roemenie weer met de nachttrein richting Moldavie.

Groeten uit Roemenie!

Ma en Beer

Wij zitten hier lekker veilig in Nederland! Met Geert!

Heleen

hey Peter
vet dat je alles rond reist!
ga je ook nog naar boekarest?
hoofdstad van roemenie..

vandaag me eerste werkdag!
was heel leuk,
en verdient goed en de fooi word aan het eind van de maand verdeeld, dus dat is helemaal mooi
ik moest ; tafels severen, dingen ophalen, broodjes maken, servetten rollen, afwas, capucino maken,
eigelijk van alles
leuke collegas,
alleen met de dienbladen lopen was erg lastig:P

nog een fijne tijd!
en tot horens!

Heleen

het was wel enorm vet om te zien hoe de horeca werkt haha " kijk naar het weerbericht anders trekken we geen klanten, nee doe dat weg, de klanten schrikken daar op af" zulk soort uitspraken heb ik tig keer moeten horen:P

Jan en Ina

Hoi Peter, laat je broer maar lullen, haha jij ziet tenminste wat van de wereld. Hier schijnt de zon op dit moment en straks gaan we naar oma en opa om eieren te zoeken (samen met Stan die hier logeert). Wordt er in Roemenie ook veel aan Pasen gedaan?
Veel plezier en goede reis naar Moldavie. Wees voorzichtig en we mailen nog.

Groetjes van Ina Jan en Reinier.

PS als Heleen dit leest; --- fijn om te horen dat je nieuwe baan leuk is. Veel succes en welkom bij de "working class".

Opa en Oma

Hoi Heleen
We lezen net dat je al met je baantje begonnen bent en dat je het leuk vind , en daar zijn we blij mee. Je hebt leuke collega's, dan zul je het daar wel redden. Fijne paasdagen nog.
Liefs vna Opa en Oma
groetjes ook voor Liset, je bent lekker druk geweest met de pasen, rust maar lekker uit en geniet maar van een leuk boekje. lekker op de bank met een lekker drankje erbij. Liefs van Pa en Ma

Peter en Rene ook fijne paasdagen nog. En Dinsdag weer naar school in Enschede. Waarschijnlijk tot volgende week Zaterdag.
Groetjes van Opa en Oma.

Bas

He peter!
Goed om te horen dat je je prima vermaakt daar. Niet anders verwacht natuurlijk; een beetje reizen, een beetje feesten en ... een (klein) beetje studeren. En, al de ware Italiaanse schone tegengekomen?(Bij de demonstratie misschien?) Ben benieuwd, zou zelf ook maar eens die kant moeten gaan.
Groeten Bas

Arnout

vette vakantie gehad? foto's, foto's, foto's ;-)